onsdag 8. oktober 2008

Blog Action Day 15.oktober

Den 15. oktober går årets Blog Action Day av stabelen. Dette er et "samarbeid" for bloggere verden over, der alle den 15. oktober skal skrive om et felles tema.

I år er temaet fattigdom (poverty).


Jeg oppfordrer deg til å være med på dette. Du behøver ikke skrive langt og "politisk korrekt" (du kan jo selvfølgelig gjøre det også...) men gjerne slik du opplever fattigdom, enten ved egen erfaring, eller ved å se det fra andres perspektiv.

Sitat fra BlogAction Days egen side:
Global issues like poverty are extremely complex. There is no simple, clear answer. By asking thousands of different people to give their viewpoints and opinions, Blog Action Day creates an extraordinary lens through which to view these issues. Each blogger brings their own perspective and ideas. Each blogger posts relating to their own blog topic. And each blogger engages their audience differently.


Oppfordringen fant jeg hos PoPSiCLe, og bringer den herved videre til alle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på: Hvor kom du over dette?
Jeg har også skrevet om dette, men i dag er første gang jeg havner borti bloggen din. Blir nysgjerrig på hvordan ting spres på nettet, om vi alle finner til ting på egen hånd eller om vi egentlig fanger det opp av hverandre.
Uansett, det blir en spennende bloggedag!

Laila sa...

Jeg kom over det hos http://www.junkfoodjunkie.no/ som jeg er innom og leser på ganske ofte :)
Jeg tror nok mye spres ved at vi fanger det opp fra hverandre, ja...